Eska

V neděli večer mají v mé oblíbené kavárně Můj šálek kávy zavřeno, a tak mě osud zavál do Esky, která je v Karlíně otevřená od listopadu. Těchhle pár karlínských ulic kolem Křižíkovy teď mám tak akorát vzdálené na procházku s večeří, takže jsou mým cílem vcelku často.

Co se týká Esky: Nadšení! Jako všechny nové projekty Ambiente, dotažená k dokonalosti. Nápaditý uvolněný styl (už vím, proč se poslední rok nedá po blešácích a anticích sehnat žádný zajímavý talíř - všechny jsou tady!), výborné víno, příjemná obsluha, drobné pozornosti, jako třeba jednohubka s kachním pâté k prvním douškům vína, nápaditě poskládané menu tištěné na jemný papír a hlavně dokonalé pochoutky! Ochutnala jsem chřestový krém s kousky syrového chřestu a oříšky, cuketové lívanečky se zakysanou smetanou slazené jen jemnou kapkou sirupu (za recept bez cukru palec nahoru!) a domácí chléb se soleným máslem. Myslím, že vycházek bude čím dál tím více :-)

Co se týká vycházky: Díku orienťáku, který se nedávno běžel na území Karlína a Vítkova, jsem objevila novou pěší spojnici ze Žižkova. Seběhne se po schůdkách hned za Ohradou, pod tratí se projde malý tunel a najednou je člověk na Lyčkově náměstí! Vůbec je celý ten karlínský svah Vítkova moc hezká oblast... Chvilkami si člověk připadá jako v lese, chvilku jako na přímořských stráních v Cinque Terre... Malinký ráj uprostřed Prahy!