Čtu

Za poslední dobu mi toho prošlo rukama víc a vždycky to bylo nadšení.

Forrest Carter - Škola Malého stromu

Knížka, o které jsem stále dokola slýchala nadšené povídání. Kdysi mi její audioverzi Ju nahrál do počítače a já ji tam letos na podzim náhodou objevila. Během dlouhých cest autem jsem ji vyposlechla celou, a protože si z mluveného slova vždycky pamatuju jenom emoce a obrazy, koupila jsem i klasickou knihu. Tenhle příběh malého chlapce, kterého vychovávají indiánští prarodiče kdesi v horách, mě totiž chytil za srdce. Svět pohledem pětiletého kluka a moudrost lidí, kteří žijí v horách. Tenhle kousek během chvilky vklouzl mezi mé nejoblíbenější knížky.

Thomas Mann - Kouzelný vrch

Jedna z mnoha knížek, které jsem koupila ve Valentinské za 20 korun. Ještě nemám dočteno, děj se rozjíždí pomalu, ale už teď si mě získal. Líčení alpských panorámat (příběh se odehrává v lázních v Davosu) a dlouhé dialogy a úvahy jsou dobrou potravou pro duši. A baví mě, že o sto let mladší Mládí od Sorrentina kousek světa z Kouzelného vrchu zrcadlí - zcela jiště vědomě.

Josef Kroutvor - Chvály, pocty i rozpaky

Kroutvorovy drobné eseje o řemesle, drobných věcech a krajině. Kouzelné střípky lásky k bytí a krásnu. Tahle kniha je nevyhlášeným vítězem mých letošních Vánoc - rozdala jsem ji snad pěti lidem, tak mě nadchla.