Seriály

Už i já jsem lapena. Skoro rok si předplácím HBO GO a sjíždím nejlepší seriály světa z ranku takzvané quality TV.

Viděla jsem jich tolik, že se přestávám s klidným svědomím holedbat, že doma nemám televizi, i když tu klasickou doma opravdu nemám.

Začalo to výborným německým seriálem Babylon Berlin od Toma Tykwera. Pokračovalo Sorrentinovo lahůdkou The Young Pope.

A pak už to šlo ráz na ráz. Půvabný sitcom Young Sheldon, který pojednává o dětství Sheldona Coopera z Teorie velkého třesku (připomíná mi Báječná léta, na kterých jsme vyrůstali v 90. letech!). A one (wo)man show Johna Olivera (Last Week Tonight with John Oliver) a Tracey Ullman (Tracey Ullman's Show). Mimochodem, výstřižky z Tracey Ullman's Show patří do mého stálého repertoáru zlepšovačů nálady. Třeba tahle nádherná sehrávka ze života Angely Merkel a její asistentky Birgit: Angela Merkel's poker face problem nebo tento pohled do života příliš uvědomělých mladých lidí: You Woke? :-)

Pak kousky z české produkce Až po uši od Hřebejka a temná Pustina od Ivana Zachariáše a Alice Nellis.

Mezi další seriály, které jsem s nadšením dokoukala (ty slabší skrečnu většinou nejpozději u třetího dílu, takže se do tohoto výčtu nedostaly), patří dobové drama z Británie 19. století Victoria, futuristický výčet průserů, které se v Británii mohou stát v následujících několika letech, Years and Years a podmanivá třetí série americké kriminálky True Detective.

Další zcela jistě přijdou. Největší výzvu v takové záplavě skvělých vyprávění je, uchránit svůj čas a dívat se opravdu jen na to, co člověka nějakým způsobem obohacuje. Skvělé tříbení dobrého vkusu! Žijeme v báječné době.