Rýžový nákyp

Tohle bylo moje nejoblíbenější dětské jídlo (hned vedle buchtiček se šodó), ale už dávno jsem zjistila, že je zatraceně pracné, takže jsem ho nikdy nevařila. Ale vsadila jsem se onehdá s Ju, už ani nevím kvůli čemu, a prohrála, takže jsem se musela kousnout a tuhle pochoutku vytvořit. Stálo to za to, pročež si uschovávám recept!

Rýžový nákyp s meruňkami

2 hrnky rýže
1 litr (plnotučného) mléka
4 ks hřebíčku
2 lžíce cukru krupice
2 balíčky vanilkového cukru
150 g másla
2 vejce
čerstvé nebo kompotované meruňky
citronová kůra
moučkový cukr

Propláchnutou rýži povaříme zhruba 10 minut ve vodě (vody by mělo být v hrnci o pár centimetrů více než rýže, pokud je to třeba, můžeme nakonec přebytečnou vodu slít). Poté přidáme hřebíček a mléko a dál rýži vaříme, dokud nevznikne rýžová kaše. Pokud je mléko plnotučné, bude kaše vláčnější. 

Do hotové kaše přidáme krupicový cukr (já jsem použila třtinový) a vanilkový cukr, větší část másla a citronovou kůru a necháme ji chvilku odstát a prochladnout.

Mezitím oddělíme žloutek a bílek z jednoho vejce. Bílek vyšleháme do tuhého sněhu. Žloutek, jedno další celé vejce a část sněhu vmícháme do kaše a zbytek bílku necháme stranou.

Do pekáče vymazaného máslem vylijeme polovinu kaše a poklademe ji meruňkami (je možné je nahradit švestkami) a doplníme zbytkem kaše. Navrch poklademe zbytek másla a vyšlehaného bílku a výsledek lehce pocukrujeme moučkovým cukrem.

Nákyp pečeme cca 1,5 hodiny při 150 - 175°C v zakrytém pekáči. Aby vznikla pěkná nadýchaná krustička, sundáme na posledních 15 - 20 minut víko.

Podáváme lehce posypané moučkovým cukrem a kefírovým mlékem.

Dobrou chuť!