Podzimní seriály

Toto je uschovánka do slova a do písmene. Poznamenala jsem si ji na začátku prosince do cloudu a všimla si jí znovu až teď. Takže tedy!

Byla jsem teď delší dobu nemocná a shlédla jsem takové množství audiovizuálního obsahu, jako dlouho ne. Mimo jiné i několik seriálů, což je při mém životním stylu nezvyklý luxus.

Sherlock. Fenomenální aktualizace klasických holmesovských příběhů podle A.C.Doyla do prostředí dnešního Londýna. V produkci BBC. Sexy provedení, vtipné zápletky, rychlý spád bez zbytečného násilí a Sherlock Holmes jako geniální mozek s rysy aspergra, který sám sebe označuje jako vysoce funkčního sociopata a ostatní za namyšleného chytrolína se sklonem předvádět se. Čím víc toho člověk zná z klasických příběhů Sherlocka Holmese, tím víc se bude bavit všemi těmi geniálními narážkami, ale seriál funguje i bez toho. A mimo to je krásnou oslavou přátelství a ohledu k jinakosti, jakkoliv je to někdy těžké. Vztah Sherlocka a Dr. Watsona je někdy až dojemný. Jednotlivé díly mají přes hodinu a každá ze tří sérií má jen tři díly, takže nejde o klasickou seriálovou řadu. Chvilinku mi trvalo, než jsem se do světa SH dostala, ale od třetí epizody mě lapil docela. Nejvíc mě dostal Skandál v Belgravii (první epizoda druhé série), slabší je úvod třetí série, kde přibylo dynamické kamery a bezúčelných scén.

Mr. Robot. Klasický “mind fuck” seriál, kde je leccos jinak, než na začátku vypadá. Hacking, psychické poruchy, kolaps systému a spousta postav, se kterými se člověk může identifikovat :-) Nemám, co bych k tomu dodala. Snad jen pozor… nejeden člověk tuhle věc večer rozkoukal... a do rána dojel celou sérii. Nejinak i já :-)

Westworld. Aktuální hype amerického HBO. Virtuální svět zábavního světa ve stylu divokého západu zaplněného věrohodnými androidy, kam lidé přijíždí za velké peníze na dobrodružnou dovolenou… prožít příběh jak z westernu, zastřílet si na živý cíl nebo ojet všechna děvčata v nevěstinci. Viděla jsem jej zatím jen po sedmou epizodu, ale nemůžu si pomoct… ten seriál mi přijde jako vysoce efektní prázdná krabička… stejně jako celý zábavní park, v němž se odehrává jeho děj. Poskytuje zábavu, ale chybí mi tu hlubší smysl. Snad kromě paralel mezi tím, jak se cítí androidi, kterým personál každou noc maže paměť, aby si nepamatovali, jaké hrůzy s nimi hosté provádí, ale občas jim vzpomínky začnou probleskovat, a tím, jak se cítí člověk v krysím kolečku našeho světa. Ale to by bylo trochu laciné a prvoplánově konspirační. A tak jsem zvědavá, k čemu celý ten příběh tak napínavě spěje, protože to vypadá, že se kruh kolem nějakého vyššího smyslu nebo významu stahuje, ale zatím moc nevěřím, že by na dně opravdu něco významného bylo.

Kosmo. Po delší době zase výbornej českej sitcom. První dva díly slabší, ovšem třetí a čtvrtý na hranici dokonalosti! Ruská a česká diplomatická škola, scény jak z Jistě, pane ministře, soupeření s Poláky, česko-slovenské vztahy, trička s kočičkou a vesmírná raketa z dílny Škoda Transportation ve tvaru vesmírné tramvaje. Fláky s potenciálem kultu :-)

Vláda. Svět politiky a médií. Nejnovější objev, z něhož jsem zatím viděla jen dva díly. A tak si tu jen uschovávám poznámku, že mi tenhle seriál přijde zajímavý tím, jak politiku vykresluje a tím potenciálně může (pozitivně) formovat představu veřejnosti o tom, co se děje na nejvyšších postech, a také tím, že vykresluje život premiérky… tedy ženy, nadto vysoce úspěšné a vůdčí… což je inspirativní.

Díky za tyhle žně i čas, který jsem jim mohla věnovat.