Knihy do ucha

Oblíbila jsem si při domácích pracích poslouchat beletrii. Zjistila jsem, že s příběhy se mytí nádobí a vytírání podlahy stává docela zábavnou činností, kterou s radostí vyhledávám :-)

A zjistila jsem, že mám slabost pro staré detektivky! Začalo to příběhy Sherlocka Holmese od Arthura Conana Doyla (1859–1930), pokračovalo Komisařem Maigretem od George Simeona (1903–1989)... a přes Inspektora Reedera Edgara Wallace (1875–1932) a Otce Browna Gilberta Keitha Chestertona (1874–1936) jsem se dopracovala až k elegánovi jménem Phil Marlowe od Raymonda Chandlera (1888–1959). Proposlouchala jsem všechno, co mi přišlo pod ruku, jen od Chandlera jsem zatím zvládla jen Hluboký spánek, protože tahle legenda, která nechala svůj otisk ve spoustě pozdějších kousků včetně Nice Guys, byla sice kouzelná, ale neuvěřitelně rozsáhlá a dlouhá a prozatím stačilo.

Překvapilo mě, kolik z těch příběhů je volně dostupných na youtube. Na druhou stranu, když jsem si některé z nich chtěla legálně koupit, byla cena kolem tisíce korun za několik povídek jednoznačným vzkazem, kam si pro čtení zajít...