Dva filmy z poslední doby

Nejprve Secret Life of Walter Mitty. Příjemná výplň cesty z Nezdic, která se kvůli koloně na Strakonické protáhla o dvě hodiny. Celou věčnost jsem tenhle film znala jen díky soundtracku, který si často a rád pouští Ju. A pak jsem si - ani nevím proč - tenhle film téměř mimoděčně stáhla do tabletu. Podle traileru mě příběh chlapíka, který se pořád toulá jen ve svých snech a představách, zatímco mu jeho reálný život proplouvá mezi prsty a on u toho působí jako ňouma, dost odpuzoval, ale ve skutečnosti je to krásně vystavěná struktura Heroes Journey se vším, co k tomu patří (volání na cestu, pomocníci, vykročení, průvodci, překování překážek, otevření nových potenciálů, návrat proměněného hrdiny zpět a odměna). Navíc s přesahem a poselstvím, že kdo má sen, má i potenciál jej žít a že žít svůj sen udělá i ze zdánlivého ňoumy hrdinu a dobrodruha. Taková hezká pohádková motivačka :-)

A pak futurologický film na doporučení od J.: Potomci lidí. Vize světa kolem roku 2030 v době, když se už 18 let nenarodilo žádné dítě a lidstvo jako celek ztratilo plodnost. Což vedlo k rozpadu celosvětového řádu a snad jen Velká Británie se díky totalitnímu zřízení drží alespoň trochu v systému, ale za cenu důkladné kontroly a především silné regulace nelegální imigrace. J. mě varoval, že to není film, na který by se člověk měl dívat sám. A opravdu po něm zůstává až fyzicky nepříjemný pocit prožitého traumatu. Myslím ale, že je to hlavně díky velmi realistické závěrečné scéně z ostřelování domu plného lidí. Jinak je to ale spíš film, který rozehrává další myšlenky a asociace, než aby sám ukazoval nějak moc konkrétních vizí. Což může být výhoda i nevýhoda (ale já na to mám díky pro mne stále ještě nepřekonanému filmu Die kommenden Tage docela jasno). Jo, a na youtube je k němu hodně zajímavý filmovědný rozbor!