Nové pohádky

Byla jsem nedávno zase nemocná, a tak jsem hledala, na co bych se podívala, a šťastnou náhodou jsem si vzpomněla na slavný animák Hajaa Mijazakiho Princezna Mononoke, o kterém mi už tolik lidí s láskou vyprávělo. Ju mi při té příležitosti stáhl další Mijazakiho pohádku Cesta do fantazie, která je snad ještě krásnější. Hrdinský mýtus v novém hávu, s hrdinkou místo hrdiny. Příběh holčičky, která se s rodiči omylem dostane do podivného mezisvěta, kterému vládne čarodějná majitelka lázní pro duchy a bohy Yubaba a v níž ji čekají mnohé výzvy a nebezpečí.

Znovu mě dostalo, jak silný hrdinský mýtus je...

Uschovávám při té příležitosti krátké video, které shrnuje jeho principy tak, jak je popsal Joseph Campbell ve své slavné knize Tisíc tváří hrdiny: archetyp hrdiny v proměnách věků (kniha je vyprodaná, ale dá se stáhnout z uloz.to): TED-Ed Original lessons - Matthew Winkler - What makes a hero?. U videa je možné spustit anglické titulky.